Pressmeddelanden

Wayne’s Coffee lyfter KRAV-märkt i kampanj

15 mar, 2019

Wayne’s Coffee lyfter KRAV-märkt i kampanj

– Det är fantastiskt att Wayne’s har valt att lyfta KRAV i sin rikstäckande kampanj. Genom att kommunicera vad KRAV-märkt innebär på alla sina 85 caféer kan både medarbetare och gäster göra hållbara val, säger Cecilia Lenbäck, affärsområdeschef för livsmedel på KRAV.

Wayne’s Coffee är den första KRAV-certifierade kafékedjan i Sverige och certifierades redan 2015. Wayne’s är certifierade på nivå ett av tre, vilket innebär att minst 25 procent av det totala inköpsvärdet består av KRAV-märkta/EU-ekologiska/MSC-märkta produkter.

Hållbarhet och ekologiskt är viktigt både för oss och våra gäster. Vi vill med kampanjen hjälpa folk att göra bättre val, och genom att köpa en KRAV-märkt kaffe istället för en icke KRAV-märkt kaffe kan man på ett enkelt sätt bidra till en bättre planet, säger Daniel Nordström, Produkt- och hållbarhetschef på Wayne’s Coffee.

Kampanjen syns både på kaféerna och i digitala kanaler under perioden mars till mitten av maj.

– Vi ser detta som ett utmärkt exempel på hur vi kan samarbeta med våra kunder genom kommunikation av gemensamma hjärtefrågor som hållbarhet och ekologiskt, säger Cecilia Lenbäck.


Läs mer om KRAV-certifiering av restaurang och kök
https://www.krav.se/foretag/valj-verksamhet/restaurang-och-kok/

Läs mer om Wayne’s kampanj
https://www.waynescoffee.se/


Kontakt:
Nina Halling, kommunikationschef KRAV: 070-842 43 73

Ladda ner som pdf

Dela sidan