Marknadsföring

Du som marknadsför KRAV-märkta produkter får använda KRAV-märket, ett av Sveriges starkaste varumärken med 98 procents kännedom bland svenska folket. Använd KRAV-märket på dina produkter, i dina annonser och berätta om KRAV-märkningen i dina digitala kanaler. Hjälp dina kunder att handla hållbart!

KRAVs Marknadsföringslåda

Här samlar vi riktlinjer och material som textunderlag, filmer och bilder för marknadsföring av KRAV-certifierade produkter. Materialet i lådan får fritt användas i kommunikation om KRAV-märket mot konsument eller gäst, av dig som är KRAV-certifierad eller säljer KRAV-certifierade produkter. För att logga in i marknadsföringslådan behövs ett lösenord. Mejla info@krav.se om du vill ha tillgång till materialet så skickar vi inloggningsuppgifter.

Säljpaket för butik

För att hjälpa dig som arbetar i butik att marknadsföra de KRAV-märkta varorna i sortimentet har vi satt samman ett säljpaket. Här finns marknadsföringsmaterial samt hyllkantsetiketter, hyllremsor, klistermärken, skyltar och dekaler som gör det enkelt att skylta upp de KRAV-märkta varorna i butiken.

Vi bjuder även på en inspirationsfilm för butiker och andra som säljer KRAV-produkter. Filmen ger inspiration om hur man kan prata KRAV med konsumenter, och underlätta för dem att göra hållbara val.

Klisteretiketter, tejp och annat märkmaterial

Beställ märkmaterial

KRAV samarbetar med företaget Pacsystem för beställning av klisteretiketter, tejp och annat märkmaterial. Du gör din beställning direkt genom dem.

Logotyp

Ladda ner KRAV-märket

Ladda ner KRAVs olika logotyper och läs om hur du får använda dem.

Webbshop

Övrigt beställningsmaterial

I KRAVs webbshop hittar du allt ifrån flaggor och skyltar till informationsfoldrar och etiketter. Det mesta är gratis att ladda ner och beställa hem.

Ladda ner

Guide för kommunikation om KRAV-märkta livsmedel

Syftet med denna guide är att underlätta för dig som ska marknadsföra KRAV-märkta livsmedel. Guiden vägleder dig om hur påståenden och uttryck kan användas i förhållande till KRAVs regelverk samt till lagregler. Den kan ses som ett hjälpmedel när du ska utforma din marknadsföring av KRAV-märkta livsmedel till exempel i annonser, på förpackningar eller på din webbplats. Guiden ger exempel på påståenden som kan användas i just den formulering som presenteras.