Nyheter

Material från lanseringseventet ny marknadsföringslåda

16 nov, 2020

hero_tomater_krav

Här hittar du material från vårt digitala lanseringsevent av marknadsföringslådan – som ägde rum 13 november 2020.

Med hjälp av vår nya marknadsföringslåda blir det lättare att kommunicera KRAV-märket, så att KRAV-certifierade ­företagskunder och slutkonsumenter enklare kan göra hållbara val.

I marknadsföringslådan har vi samlat olika typer av marknadsföringsmaterial som exempelvis textunderlag och inspiration till hur ni kan ­marknadsföra KRAV-märket. Genom marknadsföringslådan får ni stöd kring hur ni kan berätta vad KRAV-märket står för, och ­vilken nytta det gör när man väljer KRAV-märkt.

Inspelning från eventet

Se hela eventet på YouTube

Presentation

Varför KRAV – Caroline Hellbacher

Konsumentundersökningar

Kunder tror på ökad Eko-konsumtion

Unga konsumenter letar efter KRAV-märket

Hållbart viktigt vid köp av livsmedel

Dela sidan