Nyheter

Material från webbinarium om marknadsföring för KRAV-anslutna

27 maj, 2021

Årets andra webbinarium för KRAV-anslutna lantbrukare handlade om ”Marknadsföring och kommunikation”. Webbinariet tar upp KRAV som varumärke och hur det kan användas som verktyg – oavsett vilken typ av KRAV-certifierad verksamhet du bedriver.

Här ovanför kan du se en inspelning från eventet som ägde rum 19 maj 2021. Titta direkt här på sidan eller via KRAVs Youtube-kanal.

Om filmens innehåll:

  • Inledning, Anna-Karin Hägglund KRAV
  • KRAVs kommunikationsstrategi, Nina Halling kommunikationschef KRAV (från 4:20)
  • KRAVs marknadsföringslåda, Eleonora Jöngren kommunikationsavdelningen (från 34:40)
  • KRAVs webbshop, Frida Welin kommunikationsavdelningen (från 43:20)  
  • Erfarenheter av marknadsföring, lantbrukare Anette Gustawsson, Billinge Gård (från 48:30)

KRAVs marknadsföringslåda
KRAVs webbshop 

Övriga webbinarier är planerade att ske:

  • 13/10 – tema biologisk mångfald 
  • 17/11 – tema innovation och framtidens lantbruk 

KONTAKT:

Anna-Karin Hägglund, Marknads- och regelutvecklare Djurhållning
anna-karin.hagglund@krav.se 

Dela sidan