KRAV har rekryterat Kajsa Ulfsdotter som presschef, med övergripande ansvar för pressarbete och opinionsbildning. Kajsa kommer närmast från pr-byrån Westander.
– KRAV är Sveriges mest kända hållbarhetsmärkning för mat och har mycket hög trovärdighet. Jag är stolt över att få vara en del av arbetet med att synliggöra mervärdena med ekologiskt och KRAV-märkt – och inte minst att bidra till att fler väljer KRAV-märkta produkter, säger Kajsa Ulfsdotter.
Kajsa kommer närmast från pr-byrån Westander där hon arbetade med pr och politisk påverkan inom klimat, energi och hållbarhet. Tidigare har hon arbetat med hållbarhetskommunikation för Systembolaget och varit press- och pr-ansvarig på TV4.
– Med Kajsas breda kompetens inom pr, opinionsbildning och politisk påverkan får vi ett värdefullt tillskott och kan växla upp KRAVs arbete med att vara en märkning som märks, säger Nina Halling, strategichef på KRAV.
KRAV-märket visar att en vara är producerad på ekologisk grund, utan naturfrämmande kemiska bekämpningsmedel och konstgödsel, dessutom med extra höga krav för biologisk mångfald, mindre klimatpåverkan, djurvälfärd och bättre arbetsvillkor.