Nyheter

KRAVs kundundersökning 2022

4 jan, 2022

krav_kasse

Nu är det dags för dig som KRAV-certifierad verksamhet att tycka till om KRAVs arbete. Under vecka två kommer en länk skickas ut till vår kontaktperson på alla KRAV-certifierade verksamheter. Även du som registrerat dig för varumärkesanvändning ombeds svara på undersökningen. 

Vi genomförde vår senaste kundundersökning 2019 och mycket har hänt sedan dess. Vi har under de här åren gjort flera förändringar i syfte att utveckla KRAV som organisation och för att skapa förutsättningar för ökad försäljning av KRAV-märkta produkter.

Exempel på förändringar är en ny regelprocess för att bättre förankra KRAVs regler, mer användarvänliga regler, nytt grepp om hur vi kommunicerar för att få fler konsumenter att välja KRAV-märkt, kraftfull ökning av närvaro i mediadebatten, nya digitaliserade verktyg och omorganisering av vår verksamhet för att bättre kunna möta marknadens behov.    

Samtidigt har anpassningen av våra regler till den nya EU-förordningen för ekologisk produktion varit en mycket stor kraftansträngning för oss, försäljningsutvecklingen och marknadstrenderna utmanande. Dessutom pandemin som drabbat våra kunder på olika sätt.  

Vi ber dig därför nu att tycka till om hur du upplever KRAVs arbete och göra inspel till vilka prioriteringar du skulle vilja se att KRAV gör de kommande åren. Dina svar är mycket viktiga inför styrelsens fortsatta strategiska diskussioner, så vi uppmuntrar dig därför att ta detta tillfälle att också kommentera i de öppna fälten i undersökningen. 

Tack på förhand!

Dela sidan