Kampanjer

Sprid Eko-september 2020

18 aug, 2020

September är månaden då alla pratar vinsterna med ekologiskt och KRAV-märktOch ju fler vi är desto större chans är det att konsumenter aktivt letar efter märket. Därför har KRAV tagit fram olika enkla förslag på hur ni som företag kan engagera er i sociala medier under Eko-september och hur vi tillsammans kan visa på utbudet och värdet av ekologiskt och KRAV-märkt. 

Erbjudande: KRAV lyfter er och era produkter i KRAVs kanaler

Skapa sociala-medieinlägg under parollen Eko-september, som länkar till platser där konsumenten kan köpa era produkter direkt eller läsa mer, så delar KRAV vidare! Nämn Eko-september i inlägget eller ladda ner grafiska enheter för eko-september och skapa egna bilder där ni lyfter era KRAV-märkta produkter eller varför ni är KRAV-certifierade. Dela dem sedan i sociala medier med #ekoseptember och tagga @kravmarkt, så delar KRAV vidare. Målet är att visa på det fantastiska utbudet av KRAV-märkta varor och göra dem lättillgängliga för konsument. Kontakta oss på kommunikation@krav.se om ni är intresserade, så är vi beredda när ni publicerar era inlägg! 

För att skapa eget material med loggan för eko-september eller andra grafiska element, gå in på heltenkelteko.se/nedladdningssida med lösenordet EKOverktygslådan2020 och hitta grafiska element i filtret längst till höger under ”Skräddarsy kampanjmaterial”.
 

Skapa egna sociala-medieinlägg med Eko-september-material!

Ladda ner grafiska enheter för Eko-september och skapa egna bilderDela dem sedan i sociala medier med #ekoseptember. Gå in på heltenkelteko.se/nedladdningssida med lösenordet EKOverktygslådan2020 och hitta färdiga budskap som är godkända av jurister och grafiska element, som Eko-septembers logga, i filtret längst till höger under ”Skräddarsy kampanjmaterial”. 

Dela färdigt kampanjmaterial

Dela färdiga inlägg från heltenkelteko.se i form av stillbilder och småfilmer. Laddas lätt ned genom att gå in heltenkelteko.se/nedladdningssida där ni loggar in med lösenordet EKOverktygslådan2020Grafiska enheter för Eko-september. Välj mellan budskap för olika matkategoerier eller övergripande vinster med ekologisk mat.  

Passa på att berätta om KRAV-märkt!

Om ni vill ha inspiration och stöd i vad ni kan säga om KRAV så finns det även texter, bilder och andra typer av underlag samt färdigt material att hämta på KRAVs nya Marknadsföringslåda. Gå in på krav.se/toolbox och logga in med användarnamn toolbox och lösenord sommar2020. 

Dela sidan